Március 15-i digitális kultúra óra
m Cél: A tanulók digitális eszközökkel készítenek szófelhőt, kokárdaformát és interaktív tartalmakat az 1848-49-es forradalom és szabadságharc témájában.
1️⃣ Ráhangolódás – Miért fontos március 15.?
📌 Beszélgetés:
- Mit tudtok Március 15-ről?
- Milyen jelképei vannak az ünnepnek?
- Hogyan lehet egy ilyen történelmi eseményt digitálisan megjeleníteni?
2️⃣ Szófelhő készítése kokárda alakban
📌 Feladat: A diákok egyedi szófelhőt készítenek egy online generátorral, például a WordArt segítségével.
Lépések:
- Nyisd meg a Canvát, válassz az elemek közül egy kokárda mintát, vagy rajzolj egyet
- Töltsd le
- Nyisd meg a Wordart.com-ot, itt válassz egy üres dokumentumot (Create Word Cloud)
- A szavaknál (Word) írd be a vers sorait és állíts be hozzá piros és zöld színeket:
- Várd meg, amíg a program feldolgozza az új formát.
- Ezután már beírhatod a szavakat, és testreszabhatod a színeket! Menj a Wordhöz. Central Wordként jelenítsd meg a „Talpra magyar”-t,
majd add hozzá különböző színekkel (piros, fehér és zöld) a vers további részeit:
Talpra magyar, hí a haza!
Itt az idő, most vagy soha!
Rabok legyünk vagy szabadok?
Ez a kérdés, válasszatok! –
A magyarok istenére
Esküszünk,
Esküszünk, hogy rabok tovább
Nem leszünk!

Shape mezőnél lépj rá az Add image gombra, majd keresd meg, hova mentetted le a kokárdád képét és add hozzá.
Az Edit fülnél válaszd ki a negatív mezőt, így fog megjelenni mindenhol a szöveg

Layoutnál válaszd ki, milyen irányban fusson a szöveg, majd lépj tovább a visulalize gombra, hogy megnézzük, kell-e valamit javítani benne. Az enyémen bizony kell, mert ahol nem választottam ki a betűtípust, ott magától olyat választott, ami nem volt képes megjeleníteni az á betűket. Ezt javítottam és elkészült a képem.

Ha elkészültél, mentsd be a mappádba és küldd el nekem is
0 hozzászólás