Digitális kultúra – 4. osztály

Digitális eszközök és az adat

Ezen az órán a számítógép és a felhasználó kommunikációjának alapjairól fogunk beszélgetni

Amit megbeszéltünk órán

Ismétlés

Megbeszéltük, hogy a digitális eszközök különböző feladatokra képesek, sokszor megkönnyítve ezzel az életünket.
Megtanultuk már, hogyan lehet adatokat bevinni digitális eszközbe, ma pedig azt nézzük meg, mi történik az adattal a műveletek során.

Perifériák

A számítógéphez csatlakozó eszközök

Forrás: https://dbimg.eu/i/8hkvncps.jpg

Kép forrása: https://dbimg.eu/i/8hkvncps.jpg

számítógép

Ami a füzetbe kerül

6. óra füzetbe kerül 4. osztály

1. Feladat

Feladat: válaszd ki az eszközök közül, melyek alkalmasak adatbevitelre. Írd a füzetedbe a megoldásokat!
számítógép, tablet, okostelefon, nyomtató, digitális fényképezőgép, digitális kamera, egér, billentyűzet, projektor, laptop, digitális tábla, okoskijelző

2. Feladat

Számítógép részei: wordwall játék

3. Feladat

Perifériák csoportosítása: wordwall játék

4. Feladat

Bemenet vagy kimenet? nkp feladattár

5.  Feladat

majom grafika

Állatkertben  

Rajzolj egy állatkerti jelenetet

  • Válaszd ki az “AutoDraw” ceruzát.
  • Kezdd el egy állat rajzolását (pl. oroszlán, elefánt, majom… amit szeretnél az állatkerben látni).
  • Ha az AutoDraw felismeri az állatot, válaszd ki a javasolt állatot.
  • Ismételd meg a folyamatot más állatokkal, hogy egy teljes állatkerti jelenetet alkossanak.
  • Rajzolj környezetet az állatok köré (fák, nap, felhők).
  • Mentsd el a kész alkotást.
cica rajzolása autodraw alkalmazással
autodraw felismerte a cicát

6. Feladat

Mesebeli város építése

  • Nyisd  meg az AutoDraw programot.
  • Kezdj el egy egyszerű épületet rajzolni (pl. ház, torony, kastély).
  • Válaszd ki az AutoDraw által felkínált épületformát.
  • Adj hozzá részleteket, például ablakokat, ajtókat, kéményeket.
  • Rajzolj több épületet a városhoz (pl. iskola, bolt, templom).
  • Tegyél hozzá utakat, fákat és egyéb városi elemeket.
  • Mentsd el a mesebeli várost.
kastély

Szorgalmi feladat

Ügyesedj!

Ezekben a játékokban a billentyűzetet és egeret is használhatod:

Vonatmakett: a barátaiddal terepasztalt építetek. Az asztal legfőbb eleme a vonatpálya, amit nagy gonddal raktok össze és állítotok be. A te feladatod, hogy a sínek váltóit úgy állítsd be, hogy minden vonat be tudjon gurulni a saját állomására. 

Retro játékbarlang: a retro játékteremben bajnokságot hirdetnek. Ha te szeretnéd megnyerni a kupát, neked kell a legjobb eredményt elérned a régi téglalovő játékban. A cél, hogy a pálya tetején levő téglafalat a pályán pattogó labdával szétlődd.