Digitális kultúra – 4. osztály
Digitális eszközök és az adat
Tankönyv:
https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-DIG04TA__teljes.pdf 14-17. oldal
Ezen az órán a számítógép és a felhasználó kommunikációjának alapjairól fogunk beszélgetni
Amit megbeszéltünk órán
Ismétlés
Megbeszéltük, hogy a digitális eszközök különböző feladatokra képesek, sokszor megkönnyítve ezzel az életünket.
Megtanultuk már, hogyan lehet adatokat bevinni digitális eszközbe, ma pedig azt nézzük meg, mi történik az adattal a műveletek során.
Perifériák
A számítógéphez csatlakozó eszközök

Kép forrása: https://dbimg.eu/i/8hkvncps.jpg

Ami a füzetbe kerül

1. Feladat
Feladat: válaszd ki az eszközök közül, melyek alkalmasak adatbevitelre. Írd a füzetedbe a megoldásokat!
számítógép, tablet, okostelefon, nyomtató, digitális fényképezőgép, digitális kamera, egér, billentyűzet, projektor, laptop, digitális tábla, okoskijelző
2. Feladat
Számítógép részei: wordwall játék
3. Feladat
Perifériák csoportosítása: wordwall játék
4. Feladat
Bemenet vagy kimenet? nkp feladattár
5. Feladat

Állatkertben
Rajzolj egy állatkerti jelenetet
- Válaszd ki az “AutoDraw” ceruzát.
- Kezdd el egy állat rajzolását (pl. oroszlán, elefánt, majom… amit szeretnél az állatkerben látni).
- Ha az AutoDraw felismeri az állatot, válaszd ki a javasolt állatot.
- Ismételd meg a folyamatot más állatokkal, hogy egy teljes állatkerti jelenetet alkossanak.
- Rajzolj környezetet az állatok köré (fák, nap, felhők).
- Mentsd el a kész alkotást.


6. Feladat
Mesebeli város építése
- Nyisd meg az AutoDraw programot.
- Kezdj el egy egyszerű épületet rajzolni (pl. ház, torony, kastély).
- Válaszd ki az AutoDraw által felkínált épületformát.
- Adj hozzá részleteket, például ablakokat, ajtókat, kéményeket.
- Rajzolj több épületet a városhoz (pl. iskola, bolt, templom).
- Tegyél hozzá utakat, fákat és egyéb városi elemeket.
- Mentsd el a mesebeli várost.

Szorgalmi feladat
Ügyesedj!
Ezekben a játékokban a billentyűzetet és egeret is használhatod:
Vonatmakett: a barátaiddal terepasztalt építetek. Az asztal legfőbb eleme a vonatpálya, amit nagy gonddal raktok össze és állítotok be. A te feladatod, hogy a sínek váltóit úgy állítsd be, hogy minden vonat be tudjon gurulni a saját állomására.
Retro játékbarlang: a retro játékteremben bajnokságot hirdetnek. Ha te szeretnéd megnyerni a kupát, neked kell a legjobb eredményt elérned a régi téglalovő játékban. A cél, hogy a pálya tetején levő téglafalat a pályán pattogó labdával szétlődd.
