Digitális kultúra – 3. osztály
Beszélgessünk a számítógéppel
Tankönyv: https://www.tankonyvkatalogus.hu/storage/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf – 14-15. oldal
Ebben a leckében azt tanulod meg, hogy a digitális eszközök, ezek közül is a számítógép mi mindenre képes. Arra is fény derül, mi kell ahhoz, hogy a számítógép „gondolkodni” tudjon.
Amit megbeszéltünk órán
Számítógép működés közben
A számítógép olyan elektronikai eszköz, amely képes műveleteket végezni. Ezt azonban csak megadott program segítségével tudja megtenni, és többnyire kell hozzá egy ember, aki az utasításokat kiadja, vagy a programot írja.
Ha a műveletet a gép elvégezte, akkor ennek eredményét képes tárolni és megjeleníteni.
A számítógépet, amit mindennap használunk, PC-nek, vagyis személyi számítógépnek is nevezik. Ebbe az elnevezésbe beletartozik minden eszköz, amivel utasítást tudunk bevinni a gépbe, vagy amivel ezeket ki tudjuk nyerni belőle.
Négy alkotóeleme van
bemenet
feldolgozóegység
háttértároló
kimenet
A legújabb eszközökbe a bemenet be van építve, például: érintőképernyő, virtuális billentyűzet, kamera.



1. Feladat
Állatkertben
Rajzolj egy állatkerti jelenetet
- Válaszd ki az “AutoDraw” ceruzát.
- Kezdd el egy állat rajzolását (pl. oroszlán, elefánt, majom… amit szeretnél az állatkerben látni).
- Ha az AutoDraw felismeri az állatot, válaszd ki a javasolt állatot.
- Ismételd meg a folyamatot más állatokkal, hogy egy teljes állatkerti jelenetet alkossanak.
- Rajzolj környezetet az állatok köré (fák, nap, felhők).
- Mentsd el a kész alkotást.


2. Feladat
Mesebeli város építése
- Nyisd meg az AutoDraw programot.
- Kezdj el egy egyszerű épületet rajzolni (pl. ház, torony, kastély).
- Válaszd ki az AutoDraw által felkínált épületformát.
- Adj hozzá részleteket, például ablakokat, ajtókat, kéményeket.
- Rajzolj több épületet a városhoz (pl. iskola, bolt, templom).
- Tegyél hozzá utakat, fákat és egyéb városi elemeket.
- Mentsd el a mesebeli várost.

Szorgalmi feladat
Ügyesedj!
Ezekben a játékokban a billentyűzetet és egeret is használhatod:
Vonatmakett: a barátaiddal terepasztalt építetek. Az asztal legfőbb eleme a vonatpálya, amit nagy gonddal raktok össze és állítotok be. A te feladatod, hogy a sínek váltóit úgy állítsd be, hogy minden vonat be tudjon gurulni a saját állomására.
Retro játékbarlang: a retro játékteremben bajnokságot hirdetnek. Ha te szeretnéd megnyerni a kupát, neked kell a legjobb eredményt elérned a régi téglalovő játékban. A cél, hogy a pálya tetején levő téglafalat a pályán pattogó labdával szétlődd.
