Digitális kultúra – 3. osztály

Beszélgessünk a számítógéppel

Ebben a leckében azt tanulod meg, hogy a digitális eszközök, ezek közül is a számítógép mi mindenre képes. Arra is fény derül, mi kell ahhoz, hogy a számítógép „gondolkodni” tudjon.

Amit megbeszéltünk órán

Számítógép működés közben

A számítógép olyan elektronikai eszköz, amely képes műveleteket végezni. Ezt azonban csak megadott program segítségével tudja megtenni, és többnyire kell hozzá egy ember, aki az utasításokat kiadja, vagy a programot írja.
Ha a műveletet a gép elvégezte, akkor ennek eredményét képes tárolni és megjeleníteni.

A számítógépet, amit mindennap használunk, PC-nek, vagyis személyi számítógépnek is nevezik. Ebbe az elnevezésbe beletartozik minden eszköz, amivel utasítást tudunk bevinni a gépbe, vagy amivel ezeket ki tudjuk nyerni belőle.

Négy alkotóeleme van

N

bemenet

N

feldolgozóegység

N

háttértároló

N

kimenet

A legújabb eszközökbe a bemenet be van építve, például: érintőképernyő, virtuális billentyűzet, kamera.

számítógép
6. óra füzetbe kerül
majom grafika

1. Feladat

Állatkertben  

Rajzolj egy állatkerti jelenetet

  • Válaszd ki az “AutoDraw” ceruzát.
  • Kezdd el egy állat rajzolását (pl. oroszlán, elefánt, majom… amit szeretnél az állatkerben látni).
  • Ha az AutoDraw felismeri az állatot, válaszd ki a javasolt állatot.
  • Ismételd meg a folyamatot más állatokkal, hogy egy teljes állatkerti jelenetet alkossanak.
  • Rajzolj környezetet az állatok köré (fák, nap, felhők).
  • Mentsd el a kész alkotást.
cica rajzolása autodraw alkalmazással
autodraw felismerte a cicát

2. Feladat

Mesebeli város építése

  • Nyisd  meg az AutoDraw programot.
  • Kezdj el egy egyszerű épületet rajzolni (pl. ház, torony, kastély).
  • Válaszd ki az AutoDraw által felkínált épületformát.
  • Adj hozzá részleteket, például ablakokat, ajtókat, kéményeket.
  • Rajzolj több épületet a városhoz (pl. iskola, bolt, templom).
  • Tegyél hozzá utakat, fákat és egyéb városi elemeket.
  • Mentsd el a mesebeli várost.
kastély

Szorgalmi feladat

Ügyesedj!

Ezekben a játékokban a billentyűzetet és egeret is használhatod:

Vonatmakett: a barátaiddal terepasztalt építetek. Az asztal legfőbb eleme a vonatpálya, amit nagy gonddal raktok össze és állítotok be. A te feladatod, hogy a sínek váltóit úgy állítsd be, hogy minden vonat be tudjon gurulni a saját állomására. 

Retro játékbarlang: a retro játékteremben bajnokságot hirdetnek. Ha te szeretnéd megnyerni a kupát, neked kell a legjobb eredményt elérned a régi téglalovő játékban. A cél, hogy a pálya tetején levő téglafalat a pályán pattogó labdával szétlődd.